KIPAKoltak
Kézműves alapszakunk öltözék és kiegészítő szakirányos hallgatói bemutatták újraértelmezett és egyedi alkotásaikat.
A Kézműves alapszakon arra törekszenek, hogy megőrizzék a múlt és jelen folytonosságát. A hallgatók a hagyományok ismeretével, tiszteletével, ám azokat megújítva és a 21. századi kézművességet újrateremtve alkotnak, ezeket a műveket mutatták be az öltözék KIPAK-on, ahol a kézműves alapszak, öltözék és kiegészítő szakirányos hallgatói vonultatták fel újraértelmezett koncepcióikat.
Fejes Kriszta által tervezett táskát az algaevő hal inspirálta, elkészítéséhez egy különleges technikát és anyagot kísérletezett ki, ami nagyon időigényes és hosszú folyamat volt, a nyert alapanyaggal a hal érdekes csontpajzsának felszínét idézte vissza. A táska mellé ruhákkal is készült, a klasszikus ruháját a Chanell nadrágok ihlették, melynek különböző szűkítő varrásait tanulmányozta és értelmezte újra, a derékvonal kiemelésével pedig a nőies vonalakat őrizte meg. Kriszta afrikai ruháját Uganda inspirálta, azon belül öltözékük mintáját vizsgálta, átértelmezte a spirálokat.
Fotók: Juhász Orsolya
Gottlieb Réka koncepciói között találunk építhető ékszercsaládot, illetve szoknya dekonstrukciót, ékszerkollekciója alapanyagát akrillal festett fenyőlécek és Stoncium Ferrit mágnesek adták, az organikus, burjánzó formákat sugárirányú elhelyezéssel hozta létre a kollekció lényege a variálhatóság, az építhetőség. Feladata volt továbbá egy konfekció-ruhát elemezni, értelmezni, modellezni majd átírni. Választása a Burberry tavasz/nyári kollekció egyik szoknyájára esett . A tervezés során igyekezett nagy hangsúlyt fektetni a formára, valamint a célja az volt, hogy egy funkcionális szoknyát hozzon létre, amely különböző módon hordható.
Fotók: Besenczi Richard
Marinovszky Zsófia öltözék kiegészítő tervezésének középpontjában a víz, béke, nyugalom és harmónia játszottak fontos szerepet. Célja a víz hármasságának visszatükrözése volt. A koncepció alapját a fodrozódó vízfelület adja. Klasszikus modellezési gyakorlatának inspirálója Hubert de Givenchy filmkosztümje volt, amit Audrey Hepburn számára készített az Álom Luxuskivitelben című filmjéhez. Megtetszett neki az egyszerű fekete ruha különleges hátszabása, amit újraértelmezve alkalmazott a ruha szabásmintájának kialakításánál. Így a negatív forma pozitívként jelenik meg. Öltözéktervezési feladatánál a gótikus katedrálisok robosztus, mégis légies szerkezete ihlette meg.
Fotók: Donka Panna
Rajnai Rebekát kétrészes ruha megalkotásakor Haarberg Orsolya Izlandról készült természetfotói inspirálták. A tervezés során ezeknek a fotóknak a hangulatát szerette volna visszaadni és kihangsúlyozni a ruha formájában,valamint anyagában is. A felsőrészt a jégtáblák és jégtömbök formája, illetve a vízben való tükröződés ihlette, míg a ruhát a hófödte sziklák látványa inspirálta. Leginkább alternatív anyagokat, műanyagokat és fóliákat használt, melyeket különböző technikákkal dolgozott össze hagyományos textilekkel.
Fotó: Rácmolnár Milán
Szabó Lilla klasszikus szerkesztését a Dior és a New Look inspirálta, mely stílussal vált népszerűvé a híres márka 1947 körül. Jellemzői az általánosan karcsú szabás, a hangsúlyozottan alakkövető felsőrész és a lebegő szoknyák. A ruha tervezésénél leginkább a lekerekített vállformát, a jellemzően szűk felsőrészeket, valamint a karcsú derék hangsúlyozását volt célja megtartani. A redős szoknyák helyett viszont egy modernebb megoldást választott. A színválasztásnál is az alakformálást és az elegancia élvezett prioritást. Záródásként egy kívülről rávarrt ezüst cipzárt választott, ami harmonizál az anyag színével, valamint szépen követi a hát vonalát. Lilla öltözék kiegészítőjét ( egy táskát) a mélytengeri féreg inspirálta, célja egy olyan anyag létrehozása volt ami az állat felületét idézi, de emellett nagy hangsúlyt kapott a könnyedség és a színek megtartása. A két részt nagyon újszerűen, csak vállpánt kapcsolja össze. Minden idegen anyagot, kapcsot, fémet, műanyagot került, hogy megmaradjon a tárgy tisztasága, ezért a kapcsolódást is ezek nélkülözésével hozta létre.
Fotó: Ora Hasenfratz
Gyergyák Móni szoknyájának tervezése során igyekezett nagy hangsúlyt fektetni a formára. A funkcionális szoknya célja a különböző, akár ötféle módon hordható darab létrehozása. A festési eljárás alkalmazásával az anyag felülete sajátos módon van megmunkálva. Móni ékszerkollekciójának darabjai – nyaklánc, gyűrű, karkötő – színes műanyag lapokból készültek.
Fotó: Fejes Viktor
További képeket IDE kattintva érhettek el.
Hírek
Szenior Akadémia indul a Budapesti Metropolitan Egyetemen
A Budapesti Metropolitan Egyetem 2024 novemberében előadássorozato …
A Budapesti Metropolitan Egyetem formatervező alumni-ja lett a BIG SEE Product Design Award 2024 győztese
A Nimue intelligens vízminőség-ellenőrző bója nyerte el a 2 …
Második alkalommal vett részt a METU a Design Week Sepsiszentgyörgyön
Design Week Sepsiszentgyörgy 2024. A Budapesti Metropolitan Egyetem 20 …
A Budapesti Metropolitan Egyetem az EAIE éves konferenciáján: Új Lehetőségek a Nemzetközi Együttműködésben
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) immár második alkalommal k …
A METU az Erasmus Programot ünnepelte a nemzetközi #ERASMUSDAYS rendezvénysorozat részeként
2024 októberében a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) ism&eacut …
A Harvard Business School képviselői látogattak el a METU-ra
Október 19-én a Budapesti Metropolitan Egyetem I. épül …
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS KÖNYVBORÍTÓ KÉSZÍTÉSÉRE
A Budapesti Metropolitan Egyetemen (a továbbiakban: METU) belül a Gr …
Zöld CAMPUS Ötletpályázat
A Budapesti Metropolitan Egyetemen (a továbbiakban: METU) belül a Gr …