Kommunikáció és médiatudomány MA Mesterképzéseink
Ez neked szól...
ha magas szinten akarod érteni a személyek közötti kommunikáció hatásmechanizmusát, az új médiumok és a digitális technológiák működését, jól kommunikálsz több nyelven is, és érdekel a kultúrák közötti kommunikáció.
A szakról röviden
Egy jó vezetőnek a magas szintű kommunikációs tudás elengedhetetlen eszköze. A kommunikációs és médiatudományi szakembereknek pedig egyenesen kötelező. Ezért olyan áttekintő látás- és gondolkodásmódot, tudásegyüttest adunk át a képzésen, mellyel meghatározó szerepet tölthetsz be a társadalmi kommunikáció legkülönfélébb területein. Hangsúlyosan foglalkozunk a társadalmi jelenségek és a médiaesemények elemzésének módszereivel és a kultúrák közötti kommunikáció aktuális kérdéseivel. A kommunikáció és médiatudomány szakon végzettek szakmailag műveltebbek lesznek, megismerik a hálózatok tudományát, megértik új média és a személyes kommunikáció lélektani hatásait, illetve saját kommunikációjuk mélyebb megismerésével fejlesztik személyes hatékonyságukat, vezetői képességeiket.
A képzés felépítése
A mesterképzés két, egymással szorosan összefüggő részből épül fel. Az első szakaszban (1-2. félév) a hallgatók a kommunikáció- és társadalomtudomány kurrens területivel, eredményeivel ismerkednek meg, majd a 3. és 4. félévben a specializáción (Új média / Nemzetközi kommunikáció) a szakmai tudás elmélyítésére kerül sor.
Tantervek:
- Kommunikáció és médiatudomány MA:
- Communication and Media Studies MA:
Specializációk
- Nemzetközi kommunikáció
- Új média
Nemzetközi kommunikáció - célja olyan kommunikációs szakemberek képzése, akik legalább egy idegen nyelv magas szintű, specializált tudása, a nemzetközi és tömegkommunikáció ismeretének birtokában képesek a nemzetközi üzleti, társadalmi, politikai, kulturális kapcsolatok legkülönbözőbb területein szervező, kapcsolatépítő munkakörök ellátására. Hangsúlyt kap a kultúraközi ismeretek és interkulturális kompetenciák fejlesztése.
Új média - A képzésen olyan médiaelméleti szakemberek végeznek, akik megállják a helyüket online és elektronikus médiumok, vállalatok, médiaelemző és közvélemény-kutató cégek munkatársaként. Képesek lesznek a digitális média helyét pozicionálni és alakítani a társadalomban. Hangsúlyt kapnak a médiaelemzési technikák, a médiumok konvergenciája, a társadalmi nyilvánosság és az új technológiák kapcsolata, a médiahasználat vizsgálata.
A specializációk megfelelő jelentkezőszám esetén indulnak. Ezen specializációk indítását az Egyetem nem garantálja.
Elhelyezkedési lehetőségek
- multinacionális cégek kommunikációs vezetőjeként, tanácsadójaként
- nemzetközi kapcsolatokért felelős munkatársként
- kulturális és oktatási intézmények munkatársaként
- társadalmi kommunikációban érdekelt intézmények, intézetek, tanácsadó- vállalatok munkatársaként
- tömegtájékoztatásban, médiumoknál
- médiakutatóként kutatóintézeteknél, kutatócégeknél
- médiaelméleti szakemberként vállalatoknál, közigazgatási szerveknél
- társadalmi kommunikációban érdekelt intézmények, intézetek, tanácsadó vállalatok munkatársaként
Főbb témakörök
- A médiaszabályozás elméletei
- Média- és kultúrakutatás; Identitás- és másságelméletek
- A személyközi kommunikáció hatásmechanizmusai
- A kommunikáció kognitív megközelítése
- Nemzetközi szervezetek és kapcsolatok
- Új média elméletek
- A médiaműfajok elmélete és története
- Médiakonvergencia és digitalizáció
- Multimédia és webdesign
- Közösségi média marketing
Elfogadott alapszakok
a) Teljes kreditérték beszámításával figyelembe vehető alapképzési szakok:
- kommunikáció- és médiatudomány alapszak (BA)
- egyetemi szintű kommunikáció szak
b) Meghatározott kreditek teljesítésével számításba vehető szakok:
bölcsészet tudományi és társadalomtudományi képzési területek. A jelentkezéshez legalább 30 kredittel kell rendelkezned az alábbi ismeretkörökből:
- társadalomtudományi
- kommunikáció- és médiatudományi ismeret.
c) Az összes többi Bologna- és nem Bologna-rendszerű főiskolai és egyetemi szakon végzett hallgatóként akkor jelentkezhetsz, ha legalább 30 kredittel rendelkezel az alábbi ismeretkörökből:
- a kommunikációelmélet alapjai
- médiarendszerek, médiaszabályozás
- a társadalomkutatás módszerei
- társadalomtörténet
- továbbá azok az alap- vagy mesterfokozatot adó alapképzési szakok, illetve a felsőoktatásról szóló 1993. évi LXXX. törvény szerinti főiskolai vagy egyetemi szintű alapképzési szakok, amelyeket a kredit megállapításának alapjául szolgáló ismeretek összevetése alapján a felsőoktatási intézmény kreditátvételi bizottsága elfogad.
A letölthető kredit elismerési kérelmet ITT találod.