Marcell 2014-ben diplomázott Tervezőgrafika alapszakunkon, jelenleg Tervezőgrafika mesterszakunk hallgatója.
Helyszín: SZATYOR BÁR 1111 Budapest, Bartók Béla út 36.
Szappan pszeudo/solution Ál/oldás
A különböző vallásokban, irodalmi alkotásokban, a filmtörténetben és az internetes közösségi oldalakon is megtalálható a fürdés bűnöktől megtisztító hatása. Sok ember számára a fizikai fürdés és megtisztulás egy lelki megtisztulást is jelent, erre sok példát találhatunk a különböző népszokásokban, vallásokban és ikonográfiai utalásokban is.
Az Ál/Oldás ezeket a folyamatokat átértelmezve, kifordítva mutatja be, a fürdés lélektisztító hatását hangsúlyozó marketingeszközöket figurázza ki. Az áldó/oldó szappan felerősíti a negatívumokat, a feloldás helyett fizikailag is megjelöli a feloldozásra vágyót.
RÖVID INTERJÚ MARCELLEL
Miért ezzel a területtel foglalkozol?
Mindig is érdekelt a tervezőgrafika, a képalkotás.
Sokáig vonzott az animáció, valamint a divattervezés is. A tervezőgrafika szakon azonban lehetőségem nyílik számtalan művészeti területről vett eljárásokkal dolgozni. Munkáimban az analóg és a digitális technikák együttes használatával igyekszem a grafikát újraértelmezni bevonva a kísérletezésbe az internet, a web, a közösségi médiumok, a véletlenszerűségek, valamint generatív rendszerek képalkotási lehetőségeit is.
Miért ezt a szakot választottad?
A tervezőgrafika mesterképzés remek választás azok számára, akik érdeklődnek bármely vizuális kommunikációs nyelv iránt. Az iskolai feladatok kivitelezése során lehetőség nyílik a legmodernebb médiaművészeti megoldásokat, valamint a klasszikusnak számító eljárásokat is kipróbálni. A munkák így sokszínűek, változatosak, egyetlen feladatnak számtalan "jó" megoldása születhet. A szakon a tanárok és diákok együtt dolgoznak, a konzultációk eredményesek és intenzívek, a tanárok partnerként tekintenek hallgatóikra. A diákok a kiadott feladatokon át fejleszthetik tudásukat és mindenki azt az oldalát mutathatja meg, amiben igazán erős. Szakunk nem tekinti feladatának azt, hogy mindenki egyféleképpen gondolkodjon egy adott problémáról, munkáinkban az egyéni látásmód kap hangsúlyt.
Mi inspirál?
Inspirációs forrásom az internet, a közösségi médiumok felhasználói szokásai, a minimalizmus, a divatmagazinok.
MARCELL KEDVENC FŐISKOLAI MUNKÁI
EXPERIMENTAL TYPOGRAPHY (CONCRETE+SOUND=LETTERS)
Egy másik munkámban az emberi hang vizualizációja során különféle síklemezeket készítettem, amelyeket később betűkké formáltam. Az így kapott öntőformákat betonnal töltöttem fel, így egy betonból készült ABC-t kaptam. A létrejött karakterekben egyszerre található meg a betűk hangalakja, valamint a leírt alakja is.
DOILY anti fashion magazine
Számos hirdetéssel, reklámmal és óriásplakáttal találkozunk nap, mint nap. A tökéletességet, a boldogságot, valamint egy olyan életérzést sugároznak, amit mindenki szeretne átélni. Ha részletesebben megvizsgáljuk a folyamatot rádöbbenünk, hogy ez sajnos nem igaz. A divatvilágnak, ahogy minden másnak is megvan a sötét oldala is. Marcell munkája ezt az oldalt igyekszik bemutatni.
Főbb kérdései a divat összes szereplőjét górcső alá veszik, bemutatásra kerülnek a kiszolgáltatott modellek, és divattervezők is:
- A divat, mint folyamat, hogyan hozza létre önmagát, és hogyan szenved az önmaga által létrehozott képtől?
- Milyen hozzáállás figyelhető meg a divatházak felől a vásárlók felé?
- Miért boldogtalanok a fogyasztók, a divat hogyan változtatja meg az identitásunkat, és hogyan alakítja ki az énképünket már a születésünktől kezdve?
- Miért érzik a fogyasztók azt, hogy kiszolgáltatottak a divatházak felé, miért érzik azt, hogy ők sosem lesznek annyira tökéletesek, mint a képeken látható modellek?
SIMILAR
Munkám során a véletlenszerűségek, valamint a keresőmodulok együttállásait vizsgáltam.
A folyamat első lépéseként az adott betűtípusokból különböző méretű szedéspróbákat nyomtattam, majd ezen nyomatokat scanner segítségével digitalizáltam. A letapogatás közepette a scannerbe helyezett papírlapokat mozgattam, így a betűk eltorzultak. Különböző típusú és karakterű betűkészletek jöttek létre. Ezek után az így kapott karaktereket egyesítettem, és egy torz, digitális, betűkre alig emlékeztető ABC-t kaptam eredményül. A munka következő lépéseként az elkészült karakterkészlet egyes elemeihez hasonló képeket kerestem a Google Images segítségével, majd ezen képekből egy újabb karakterkészletet készítettem. Az így kapott betűkkel szöveget szedtem. A munka a digitális világban szereplő hibákra reflektál.