Fenntartható divatmárka menedzsment Szakirányú Továbbképzés Szakirányú továbbképzéseink
Ez neked szól...
- ha mindig is érdekelt a divat világa, de nem divattervezőként, vagy modellként képzeled el a karrieredet;
- ha már divattervezőként végeztél, és szeretnéd elindítani a saját márkádat;
- ha jó szervező, kommunikációs és üzleti érzékkel rendelkezel, és mindezt egy nagyon kreatív, állandóan megújuló színes iparágban szeretnéd kamatoztatni.
A képzésünket neked találták ki.
A szakról röviden
Fenntartható divatmárka menedzsment képzésről
Ne csak kövesd, irányítsd Te a divatot! Építs kapcsolatokat és tanulj élményszerűen a divatipar legjobbjaitól az első Magyarországon akkreditált Divatmenedzser képzésen.
A hazai felsőoktatásban egyedülálló módon a Fenntartható divatmárka menedzsmentje másoddiplomás program kiemelten foglalkozik a fenntartható divattal a luxusipar, nemzetközi fast fashion márkák és a magyar divattervezők, divatmárkák terén.
Dolgozz egy luxusmárka üzletvezetőjeként, légy brandmanager egy fast fashion márkánál, vagy indíts el egy fenntartható magyar divatmárkát a nemzetközi piacon! A képzést sikeresen elvégző Divatmenedzser képes menedzserként a divatszakmát képviselni, üzleti szempontból irányítani kis-, közép- és nagyvállalati szinten, melyeknél tevékenykedve általános gazdasági ismereteit a legkorszerűbb, nemzetközi színvonalú divatszakmai ismeretekkel egészíti ki.
Fenntartható divatmárka menedzsment
OH nyilvántartásba vételi határozat száma: FNYF/930-3/2020
Gyakorlati lehetőségek az oktatás folyamán
Az utolsó szemeszterben a divatiparban dolgozó mentorok segítik a hallgatók munkáját, melynek során elkészül egy valós problémát feldogozó projektmunka. Illetve a Mentor Program keretében a hallgatók betekintést nyernek divatipari cégek, és az ott dolgozó divatmenedzserek működésébe is.
Mit tanulhatsz nálunk?
- nemzetközi színvonalú divatszakmai ismereteket
- körkörös gazdaságot, vállalkozás gazdaságtanát, indítását és annak menedzselését hazai és nemzetközi környezetben
- a fenntartható divatiparra jellemző rendhagyó értékesítési és marketingstratégiákat
- a divatipar strukturális felépítését, működését
- etikus, fenntartható módon működő divatipari ismereteket
- megtervezni és lebonyolítani egy kollekció gyártását
- levezényelni egy divatmárka piacra való bevezetését
- divatkampányok, divatbemutatók szervezését
- menedzselni új üzlet megnyitását, divatmárka újrapozicionálását
- a legújabb divat-, trend- és anyagismereteket;
Elhelyezkedési lehetőségek
- Nemzetközi divatmárka hazai képviselője
- Luxusmárka üzletvezető
- Nemzetközi divatlánc brand managere
- Luxusmárka kizárólagos képviselője
- Magyar tervező divatmenedzsere
- Rendezvényszervező (divatbemutatók szervezője)
- Divatmagazin divatszerkesztője
- Divatügynökség vezetője
Főbb témakörök
- Márka menedzsment
- Fenntartható divatmarketing
- Divat média ismeretek
- Anyag- és áruismeret
- Termelésirányítás, tervezés, kollekció felépítés
- Trendismeretek és kulturális hatások
- E-kereskedelem és e-marketing stratégia
- Divatbemutató szervezés
- Vizuális merchandising
- Fenntartható üzleti modellek gyakorlata: Multinacionális cégek,
- Luxus szektor, Magyar divattervezők menedzsmentje
- Etikus divatipar
- Projektmenedzsment, lean menedzsment, üzleti tervezés
- Projektmenedzsment
Mentoraink
A Budapesti Metropolitan Egyetem Fenntartható divatmárka menedzsmentje képzés záró szemeszterében a Fenntartható üzleti modellek gyakorlata című tantárgy oktatásához kapcsolódóan Mentorprogramot indít. A Programban a végzős Fenntartható divatmárka menedzsmentje szak hallgatói vehetnek részt.
A Mentor Program fő célja a képzés további piaci hatékonyságának javítása, szakmai kapcsolatok építése, melynek elősegítése érdekében a Mentor Program egyik elemeként one on one mentorálást biztosítunk a képzés hallgatói részére, akik a mentorok cégeinek működését is megismerhetik a személyes találkozók során.
A Mentor Programban a 2021-es őszi félévben a következő szakemberek vesznek részt:
- Csajbók Mariann / LanceCom Communications tulajdonosa
- Mengyán Eszter / Holy Duck! Alapítója, fennatrthatodivat.hu
- Tóth Sára / PALANTA alapítója
- Korn Anita / Ruhastory, a fenntartható divattal foglalkozó blog és vlog tulajdonosa
- Hornicz Bernadett / Karma Pécsi Kesztyűgyár tulajdonosa
A Mentorprogram további célja, hogy a hallgató konkrét, már megtörtént, és a lehető legfrissebb divatipari eseteket hallja, és annak szakmai magyarázatán vegyen részt. Így a való életből hozott példákon keresztül ismerheti meg, hogyan működik a fenntartható divatmárka menedzsmentje egésze, vagy annak részterületei egy fast fashion márkánál, a luxus divatszektorban, vagy egy hazai divatcégnél. A mentorok szakmai iránymutatásával a hallgatók tanulmányozzák a hazai és nemzetközi etikus márkák üzletnyitásának módszerét kezdve az üzlet kialakításától, az eladók felvételén át a kollekció berendeléséig. Fontos továbbá, hogy konkrét példákon keresztül gyakorolják a készletgazdálkodás metódusát, és a marketing akciók forgalomnövelő hatását.
A valós életből hozott, izgalmas divatipari példák tanulmányozása mélységi és egyben horizontális vizsgálatot tesz lehetővé egy-egy meghatározott esettel kapcsolatban. Ez lehetőséget kínál arra a leendő divatmenedzsereknek, hogy az információkat rendszerszerűen vizsgálják, és elemezzék a mért adatokat, végül rögzítsük az eredményeket. Az elméletben elsajátított ismeretek gyakorlásaként a divatszakmai esettanulmányok segítségével megtanulják alkalmazni. Az esettanulmányokat néhány fős tanulócsoportok beszélik át, majd közösen dolgozzák fel az eseteket, sikereket és elakadásokat.
A projektben végzendő érdemi munka és előrehaladás ellenőrzését a Fenntartható divatmárka menedzsmentje szakvezetője, Szilágyi-Csüllög Mónika, a projektmunkában való előrehaladást és a szakmai támogatás az oktató mentorok látják el.
A végzős évfolyam egyik mentora, Csajbók Mariannt, a LanceCom Communications tulajdonosát, aki számos luxus és prémium divat és lifestyle márka kommunikációjáért felel a hazai piacon. A Louis Vuitton magyarországi megjelenése óta a francia luxusmárka kommunikációs és reprezentatív tevékenységét végezte, majd a brand ügyfélkapcsolataiért vált felelőssé.
„Magánemberként mindig is egy olyan világ vonzott, amiben a technikai vívmányok, a tradíciók továbbvitele, a természet és az ember sérülésmentes szimbiózisa, a mesterségbeli tudás, a magas minőségre törekvés egymást segítve, élhető környezetet hozzon létre. Éppen olyan élhetőt, amire most igazán nagy szükség van. Szeretném átadni azt a tudást, azokat tapasztalatokat és egy olyan életszemléletet, amivel érthetővé válik, hogy a luxusmárkák hogyan alkalmazkodnak a megváltozott körülményekhez, és ez a viszonyulás valójában nem írja felül a klasszikus luxusmárka-értékeket. Sőt...”
Fenntartható divatmárka menedzsment képzésünk mentora továbbá, Mengyán Eszter, a Holy Duck! blog és a Fenntarthatodivat.hu alapító-főszerkesztője.
A szakember magánemberként, és újságírónként is elkötelezett híve a fenntartható divatnak: „Ruhacsere, turikincs, vintage darabok, lakásbutik szerzemények, magyar alkotók és márkák - magánemberként. Egymás támogatása, összekapcsolódás, közösségi élmény, elképesztő tanulás - kommunikációs szakemberként. A fenntartható divat néhány éve egy izgalmas új téma volt a számomra, amiről újságíróként írhattam, majd pillanatok alatt szívbemarkoló felismerés lett, végül pedig misszióvá vált, hogy akinek csak tudok, segítsek megtenni az első lépéseket a környezettudatos ruhatár felé. Inspiráló látni, mennyi kezdeményezés indul azért, hogy egyre többek számára érthető és elérhető legyen a „fenntartható divat”, a most még alternatív megoldások. Felemelő és inspiráló, hogy az átalakulás részese lehetek, és megoszthatom a tapasztalataimat a hallgatókkal.”
A Fenntartható divatmárka menedzsment képzés hallgatóit diplomájuk megszerzése előtti utolsó szemeszterben mentorok segítik valós esettanulmányok feldolgozásával, ahogy a Hollandiában élő, PALANTA divatmárka alapítója, Dévényi Sára mentorunk is:
"Számomra a fenntartható divat nemcsak a termékek tartós és etikus gyártását és forgalmazását jelenti, hanem egy olyan tudatos végfelhasználói gondolkodást, mely meghatározza a vásárlási szokásainkat, hogy hogyan törődünk a ruháinkkal és a jövőbeli döntéseinket. A mentoring során a leendő divatmenedzsereket üzletindítási, stratégiai alapok, körforgásos gazdaság és marketing stratégiai kérdésekben fogom segíteni."
Designer oldalról Varga Viktória mentorunk, a VIKTORIAVARGA márka tervezője, és ügyvezetője vezeti be a hallgatókat egy magyar divatmárka működésébe.
"A fenntarthatóság mindig is fontos szerepet játszott az életemben, enélkül nincs jövőnk. Hiszek a tudatos öltözködésben és az értékek megőrzésében. Egyszemélyes márkatulajdonos-tervezőként a vállalkozás működésének minden részletét ismerni kell annak érdekében, hogy megfelelő döntéseket tudjunk hozni. Látni és figyelemmel kell kísérni tervezői, marketing és üzleti szempontból is, a munkafolyamatokat és hogy mik a helyes lépések rövid és hosszú távon egy fenntartható és sikeres cég üzemeltetésében. A saját példámon keresztül tudom átadni tapasztalataimat, hogyan építem a céget és hogyan fejlődünk évről évre, hogy érjük el céljainkat és milyen fontos lépéseket tartok szem előtt, honnan merítem az ötleteimet, mik inspirálnak vagy mutatják számomra a legfontosabb értékeket. Szemléltetem a mindennapi kihívásokat, amikkel meg kell küzdenünk, a maximalizmusom pedig nem engedi, hogy bármi is a minőség rovására menjen.”
A tervezői oldal kihívásait világítja meg Vetlényi Alma mentorunk, aki a fenntartható ALMA márka tervezője, kreatív vezetője és egyben ügyvezetője.
Alma képzőművész családban nőtt fel, Budapesten. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen szerezte meg textiltervező szakos diplomáját. Már tanulmányai alatt, 2016-ban elnyerte a “Gombold Újra!” nemzetközi divattervezői pályázaton a „Legjobb magyar tervezőnek” járó díjat, valamint ugyanebben az évben a Marie Claire Magyarország „Az év fiatal divattervezőjének” választotta. Ekkor indította el saját márkáját, mellyel a hazai és nemzetközi fenntartható divat egyik élvonalbeli képviselője lett. 2018 nyarán Kijevben, Magyarország egyedüli képviselőjeként volt jelen, és mutathatta be legújabb kollekcióját az első Nemzetközi Fiatal Divattervezői Pályázaton. 2019-ben a Forbes magazin beválasztotta a „30 sikeres magyar, 30 alatt” listájára. 2020 óta pedig a márka a milánói Camera Della Moda mentoráltja.
„Márkám fő üzenete az értékek megőrzése. Ez a szemléletmód ugyanúgy jelent tudatos döntéseket, mint befelé fordulást, saját érzékenységünk felfedezését, elfogadását. A fenntarthatóság is arról szól, hogy megőrizzük értékeinket, melyeket mindenki a maga szakmai területén, saját képességeihez és lehetőségeihez mérten meg is tud tenni apró gyakorlati lépéseket, változtatásokat beültetve a mindennapjaiba. Ugyanez igaz egy divatmárkára. Ennek jelentőségébe és marketing szemléletű módjába szeretném bevezetni a hallgatókat, miközben egy tervező szemszögét is szemléltetem számukra. Bevonom őket saját példámon keresztül, mire van egy tervezőnek szüksége a marketing manager személyében, valamint megfejtjük, hogyan lehet egy divatmárka felépítését tervező és a marketing manager szempontjait kölcsönösen figyelembe véve fenntartható vállalatot kialakítani hosszú távon. Úgy gondolom, a mentorprogram során egymástól fogunk tanulni.” - mondja a tervező.
Idézetek
Anikó:
„Marketingesként számos kihívással találkozom nap mint nap, és a feszített munkatempó mellett a divat jelenti számomra a kikapcsolódást a mindennapok mókuskerekéből. Emiatt sokszor eljátszottam a gondolattal, hogy milyen lenne egy divatmárkát vagy akár a saját üzletemet menedzselni. A szakdolgozatomat ezért egy új divatüzlet nyitásának stratégiájából írtam. Ebbe a munkába foglaltam össze a három félév során tanultakat. A célom, hogy az üzleti tervem alapján megnyithassam a saját showroomomat.”
Adrienn:
„A második szemeszterben túlnyomórészt gyakorlati óráink vannak, ezért intenzíven foglalkozom hét közben is a beadandó feladatokkal, hogy az iparági tapasztalataim hiányát kompenzáljam. Ahogy egyre több területet dolgozunk fel a képzés során, annál inkább érzem, hogy mennyi mindenre kíváncsi vagyok még. Soha nem érzem azt, hogy eleget tanultam, mindig van olyan témakör, ami a látókörömbe kerül és szeretnék elmélyedni benne, ahhoz viszont idő kell. Mivel ez egy másoddiplomát adó képzés, a követelmények ennek megfelelően alakulnak, és bizony vizsgáról-vizsgára teljesítenünk kell. Azt gondolom, hogy a magas mérce hasznunkra válik, és a megfelelő visszajelzésekkel, támogató környezetben kifejezetten motiváló számomra.”
Felvételi követelmények
A szakirányú képzésre bármilyen főiskolai, egyetemi vagy alapszakos diplomával rendelkezők jelentkezhetnek, akik oklevelüket a jelentkezést megelőzően szerezték.
Sajtómegjelenések
2023
SEMMI SEM TÖRTÉNIK, HA SEMMI SEM TÖRTÉNIK - A MILÁNÓI DESIGN WEEKEN JÁRTUNK A milánói dizájnhét a világ legnagyobb éves dizájneseménye, amely a legnagyobb bútorkiállításnak, a Salone del Mobile-nak ad otthont. A milánói dizájnhetet április 17. és 23. között rendezték meg. |
„A DIVAT EGY KORSZAK LENYOMATA” - MEGJELENT SZILÁGYI-CSÜLLÖG MÓNIKA OKTATÓNK CIKK A METU oktatója, Szilágyi-Csüllög Mónika „A divat egy korszak lenyomata” című cikkében a fenntartható divatról, és a pandémia fogyasztói szokásokra gyakorolt hatásáról ír. |
2021
Second hand, biopamut vagy hazai tervező – Etikus (még) ruhát venni? Aggódni a földért, tiltakozni a ruhaipari munkások kizsákmányolása ellen és emiatt kis lépéseket tenni a mindennapjaink része. Igyekszünk kevés szemetet termelni, a piacra rutinosan vászontáskát viszünk, de vajon amikor ruhát próbálunk, hol vannak az elveink? |
MESTERSÉGEM CÍMERE: DIVATMENEDZSER - PORTRÉ SZILÁGYI-CSÜLLÖG MÓNIKÁVAL, A BUDAPESTI METROPOLITAN EGYETEM SZAKVEZETŐJÉVEL (PODCAST) Hadat lehet-e üzenni a divatiparnak, az olajipar után a világ második legkörnyezetszennyezőbb iparágának? Divattá lehet-e tenni a "fenntartható divatot"? Egyáltalán mit takar a fenntartható divatmárka menedzsment? Szilágyi-Csüllög Mónika szerint paradigmaválttás előtt állunk, ezért alternatívát kell nyújtani a tömegtermelésen alapuló, rövid életű termékkel, illetve a sokszor még gyermekmunkát is igénylő, a természetet károsító, nehezen lebomló textilhulladékokkal szemben. |
MAGYAROK VS. FENNTARTHATÓ DIVAT – VAN BENNÜNK NYITOTTSÁG? Szilágyi-Csüllög Mónika fenntartható divattal foglalkozó szakemberként legutóbbi kutatásában annak járt utána, hogy a pandémia miatti lezárások időszaka miként hatott az etikus forrásból származó divatcikkekkel kapcsolatos vásárlói attitűdre. |
FENNTARTHATÓ DIVAT 2021, INTERJÚ SZILÁGYI-CSÜLLÖG MÓNIKÁVAL A fenntarthatóság vitathatatlanul a mai kor egyik kihívása és hívószava. Mennyire törekszünk rá? Mennyire tudjuk megvalósítani? Mennyire vagyunk azzal tisztában, hogy ennek a mozgalomnak van egy fenntartható divattal foglalkozó ága? |
HOGYAN VÁSÁROLJUNK TUDATOSAN? A közismert, fenntartható divattal foglalkozó blogger és újságíró Mengyán Eszter - Holy Duck szerzője a tudatos vásárlásról beszélgetett Szilágyi-Csüllög Mónival a Budapesti Metropolitan Egyetem Fenntartható divatmárka menedzsment képzés szakvezetőjével. |
A FENNTARTHATÓ DIVAT, MINT ELLENTMONDÁSOS KIFEJEZÉS Interjú Szilágyi-Csüllög Mónikával, aki a Budapesti Metropolitan Egyetem Fenntartható divatmárka menedzsment képzésének szakvezetője és az ELTE Pszichológia Doktori Iskolájának a fenntartható divat fogyasztói elfogadását vizsgáló kutatója. |
"HAJLAMOSAK VAGYUNK ÚGY VÁLASZOLNI, CSELEKEDNI, AHOGY AZ FELTÉTELEZÉSÜNK SZERINT MÁSOK SZÁMÁRA ELFOGADHATÓ" Interjú Szilágyi-Csüllög Mónikával, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Fenntartható divatmárka menedzsmentje képzés szakvezetőjével |
HOGYAN LEHETÜNK TUDATOSABB FOGYASZTÓK? A Fenntartható divatmárka menedzsment szakirányú továbbképzés vezetőjével, Szilágyi-Csüllög Mónikával, beszélgettünk arról, hogy hogyan vonta be hallgatóit a Fenntarthatósági témahét, divattal foglalkozó workshop oktatási programjának összeállításába. |
2020
INTERJÚ A KOSSUTH RÁDIÓ TREND-IDŐK C. MŰSORÁBAN |
2018
NYÍLT NAP A DIVAT SZERELMESEINEK Gyere el a Budapesti Metropolitan Egyetem Divat-és luxusmárka-menedzser szakának idei utolsó nyílt napjára, szeptember 4-én, 17.30-kor, és vegyél részt Csillag Gábor, a Nanushka online marketing tanácsadójának és Mészáros Lúcia divattervező 3D-s tervezői workshopján. |
JOBB RUHÁK JÖNNEK Egyre divatosabb jó minőségű, fenntartható módon előállított élelmiszereket fogyasztani, és Magyarországon is egyre inkább hajlamosak vagyunk plusz pénzt áldozni erre. |
2016
DIVAT- ÉS LUXUSMÁRKA KÉPZÉS BUDAPESTEN Szilágyi-Csüllög Mónikával (SzCsM),a Divat- és luxusmárka-menedzsment szakvezetőjével és hallgatóival készült interjú. |
2015
MESTERSÉGEM CÍMERE: DIVATMENEDZSER Szeptemberben indul a posztgraduális képzés. |
BABAFALVA.HU INTERJÚJA SZILÁGYI-CSÜLLÖG MÓNIKÁVAL "Olyan munkára vágytam, ami szellemileg kihívást jelent, és mellette továbbra is nyugodtan élhetek a családomnak." |
POSZTGRADUÁLIS KÉPZÉS A BKF legújabb képzése a Divat- és luxusmárka-menedzser posztgraduális képzés. |
2015. ŐSZÉN INDÍTJA EL DIVAT- ÉS LUXUSMÁRKA MENEDZSMENT KÉPZÉSÉT A BKF |
Én is a METU-t választottam
Schweitzerné Hornicz Bernadett, a Karma Pécsi Kesztyű márka és a Pécsi Gloves International kesztyűgyártó cég társtulajdonos ügyvezetője "A COVID betörése előtt is kacérkodtam a Budapesti Metropolitan Egyetem Fenntartható divatmárka menedzsment szakával, hiszen lefedte azokat a témákat, amikben fejlődni szeretnénk. A külföldi partnerek részéről is nagy a nyomás a fenntarthatósággal kapcsolatban, így nem volt véletlen, hogy rátaláltam a szakvezetővel, Szilágyi-Csüllög Mónikával készült interjúra." |
Kapcsolat
Személyesen
Budapesti Metropolitan Egyetem, Szakirányú Továbbképzési Központ
1117 Budapest,Infopark sétány 1., Infopark I épület, 309-es iroda
Elektronikus formában
https://metropolitan.hu/sztk-erdeklodes
Telefonon
Budapesti Metropolitan Egyetem, Szakirányú Továbbképzési Központ
+36 1 273 2413
Hallgatóinknak
Hétköznapokon 8:00-17:00 között a +36 1 273 2467-es telefonszámon, illetve az alábbi elérhetőségeken: https://metropolitan.hu/ugyintezek
Képzés weboldala:
http://www.divatmenedzsment.com/kepzes/
Ők is nálunk tanultak
- Bogdánovics Dóra Beatrix - Double Rase
- Kiss Adrienne - H&M
- Mezei Dóra - Cross & Field men’s fashion öltöny Nádai Anikó - Essilor Group
- Rotyik Szilvia - Morgan Stanley Associate
- Sági Lilla - Nubu
- Szabó Edit - Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt.
- Szalay-Kurucz Krisztina - Heavy Tools
- Szanyi Andrea - blogger: Stílus a gardróbban
- Varga Anita - Fiatal Iparművészek Stúdiója
- Vaszlovics Nóra - Nanushka
- Vincze Noémi - Cavalliera International
- Schweitzerné Hornicz Bernadett, a Karma Pécsi Kesztyű márka és a Pécsi Gloves International kesztyűgyártó cég társtulajdonos ügyvezetője
- Tóth Rebeka – Nanushka, üzleti elemző / Business Analyst